اطلاعیه ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی ارشد جدیدالورود (ورودی ۱۴۰۴)

۱۳ مهر ۱۴۰۴ | ۱۲:۵۹ کد : ۷۲۳۶ رویدادهای آموزشی
تعداد بازدید:۲۱۸۱۴

ضمن عرض خیر مقدم به مناسبت ورود به دانشگاه هنر به اطلاع کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی  1404 می رساند ثبت ‏نام ایشان برابر مقررات و ضوابط ذیل صورت می‌پذیرد:

 

الف) زمان و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان:

  • ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و غیرحضوری بوده و زمان آن روزهای 16 تا 20 مهر می‌باشد.

  • عدم بارگذاری به موقع و یا بارگذاری ناقص و اشتباه مدارک، باعث تاخیر ثبت‏‌نام، غیبت در کلاس‌ها و مستلزم مراجعه حضوری برای رفع نقص است.

 

ب) مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام وفق اعلام سایت سازمان سنجش آموزش کشور:

مدارک ذیل اسکن و با فرمت PDF  آماده بارگذاری شود:

1. تصویر مدرک‌ کارشناسی‌ مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد‌. لازم بذکر است دانشجویانی که دانشنامه ایشان فاقد معدل است موظفند ریزنمرات کارشناسی خود را نیز بارگذاری نمایند.(دانش‏‌آموختگان کارشناسی ناپیوسته می‌بایست تصویر مدرک کاردانی با ذکر تاریخ فارغ‌التحصیلی و معدل را  بارگذاری نمایند).

تبصره ‌1. پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ گواهی موقت یا گواهی پایان تحصیلات کارشناسی نمی‌باشند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرمی که در اطلاعیه سازمان سنجش درج شده است را تهیه و پس از اخذ تاییدهای مندرج در فرم تصویر آن را بارگذاری نمایند.همچنین دانش آموختگان مشمول مقررات وظیفه عمومی نیز باید نامه معرفی به نظام وظیفه را که دارای تاریخ فارغ التحصیلی و معدل است از دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی اخذ و به عنوان مدرک کارشناسی ارائه نمایند.

تبصره 2. آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته  دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ 1404/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر ماخوذه از سایت سازمان سنجش را پس از تکمیل توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی، آن را در زمان ثبت‌نام ارائه نمایند. فرم معدل برای فارغ التحصیلان سنوات قبل مورد تایید نمی باشد.

حداکثر زمان برای ارائه اصل گواهی موقت یا مدرک کارشناسی اول دی 1404 می باشد. در غیر اینصورت انتخاب واحد ترم دوم انجام نمیشود. لازم است دانشجو فرم تعهد را تکمیل و بارگذاری نماید.

استثناء: آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر بوده و با سهمیه رتبه اول در این آزمون شرکت نموده‌اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ گردیده است.

تبصره 3. پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ دارای مدرک تحصیلی معادل می‌باشند لازم است واجد شرایط مفاد «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمونهای مقاطع بالاتر» مصوب جلسه 845 مورخ 92/4/15 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌ که طی بخشنامه شماره 77633/2 مورخ 92/5/28 توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ گردیده، باشند.

2. شناسنامه‌ (کلیه صفحات) و کارت ملی (پشت و رو) 

3. عکس پرسنلی با حجم kb 10 و حداکثر 30 kb با پسوند  JPG (از ارسال عکسهای گرفته شده با دوربین گوشی، عکسهای غیرپرسنلی و عکسهای دارای مهر و منگنه جدا خودداری شود)

4. مدرک نظام وظیفه با توجه به بند "مقررات وظیفه عمومی " مندرج در دفترچه راهنمای شماره دو آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال  1404 مشخص می کند برای برادران ( اعم از کارت پایان خدمت، کارت معافیت ، نامه فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی که تا تاریخ 1404/6/31 فارغ التحصیل شده باشد.

نکته 1. لازم است دانشجوی مشمول با مراجعه به پنجره واحد خدمات فراجا (رمز ورود پرتال وظیفه عمومی: نام کاربری: کد ملی و گذرواژه: کد "سخا" می باشد) نسبت به درخواست معافیت تحصیلی اقدام نموده و کد فرم دریافتی را در سامانه گلستان بارگذاری کند.کد سخا از طریق مراجعه به دفاتر پلیس 10 + قابل دریافت است

نکته 2. معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی کفایت نمی‌کند و به عنوان مدرک اشتباه تلقی شده و فرایند ثبت‌نام تایید نمی شود ) دقت شود مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته و دوره تحصیلی روزانه و یا پردیس خودگردان می باشد و نام دانشگاه دانشگاه هنر ایران می‌باشد.

نکته 3. پذیرفته‌‏شدگانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی هستند، موظفند با نام کاربری خود با ورود به پنجره واحد خدمات فراجا بخش وظیفه عمومی (قسمت ثبت درخواست - موضوع درخواست معافیت تحصیلی) درخواست خود را ثبت نمایند. پس از تایید دانشگاه مبنی بر قبولی، نظام وظیفه با یگان خدمتی برای ترخیص از همان طریق مکاتبه می نماید.

نکته 4. معافیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد مشروط به تائید نظام وظیفه 3 ساله می‌باشد.

نکته 5. مدارک لازم نظام وظیفه جهت اسکن در سامانه دانشگاه (کارت پایان خدمت ، کارت معافیت ، برگه معافیت پزشکی موقت، برگه معافیت تحصیلی مقطع قبلی و فارغ التحصیل شده تا پایان شهریور 1404 برگه تائید سامانه سخا)

نکته 6. دانشجویان پسر دارای کارت پایان خدمت و یا هر گونه کارت معافیت دائم (کفالت، پزشکی، موارد خاص و ...)، باید از طریق پنجره واحد خدمات فراجا  وارد پرتال خود شده و از منوی "وظیفه عمومی" و سپس "درخواست برخط اصالت سنجی کارت" شده و درخواست اصالت سنجی کارت نمایند. پس از پرداخت هزینه ثبت درخواست، فایل نتیجه درخواست را در قالب PDF دریافت و به همراه تصویر کارت پایان خدمت در قالب یک فایل در محل مدرک کارت پایان خدمت در سامانه گلستان بارگذاری نمایند.

نکته 7. اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت درخواست برخط اصالت سنجی کارت: اطلاعات سازمان متقاضی: - نام سازمان متقاضی: دانشگاه هنر ایران - شماره نامه: شماره دانشجویی یا کد ملی - تاریخ نامه: تاریخ روز درخواست - زدن تیک گزینه "استعلام تاریخ خدمت" برای دارندگان کارت پایان خدمت آدرس سازمان متقاضی: - استان و شهرستان و شهر: تهران - بخش: مرکزی خ حافظ خ سرهنگ سخایی - کد پستی سازمان: 1136813518 - پست الکترونیکی: info@art.ac.ir - شماره تلفن سازمان: 66734009

نکته 8. پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی هستند در صورت نیاز برای اخذ راهنمایی جهت ترخیص خود با شماره تلفن 66734009-021 داخلی 101 سرکار خانم محمودیان تماس حاصل نمایند .

5. حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت

6. مدرک ایثارگری

7. گواهی‌ تایید شده استعداد درخشان توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

8. واریز بخشی از شهریه یک نیمسال به مبلغ یازده میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد پردیس خودگردان به صورت علی‏‌الحساب از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی در سامانه ثبت‌نام الکترونیکی. پس از انتخاب واحد و تعیین دقیق شهریه، مانده مبلغ از دانشجو تا قبل از دی 1404 دریافت می‏‌شود.

ضمنا اداره آموزش پردیس در کرج مستقر می‌باشد.

9. واریز مبلغ 1.250.000 ریال از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی در سامانه ثبت‌نام الکترونیکی بابت کارت چندمنظوره (مربوط به کلیه دانشجویان روزانه و پردیس خودگردان) .

10. پذیرفته شدگان نهایی رشته‏‌های تحصیلی دوره‏‌های شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‏ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‏های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسی‌ارشدناپیوسته 1403 در صورت قبولی در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1404 می‌‏بایست فرم انصراف از تحصیل خود را به تاریخ قبل از شروع ثبت نام آزمون تحصیلات تکمیلی  (حداکثر تا 10 شهریور 1404) از دانشگاه خود اخذ نموده و در زمان ثبت نام بارگذاری نماید.

 

 ج) تذکرات مهم :

  1. بارگذاری مدارک توسط دانشجو در زمان‏های اعلامی الزامی است. عدم اقدام به ثبت نام الکترونیکی در تاریخ‏های اعلامی به منزله انصراف از تحصیل تلقی می‏گردد. دانشجویان محترم موظفند به صورت روزانه نسبت به کنترل فرایند ثبت نام خود تا حصول اطمینان از پذیرش قطعی و رفع نواقص احتمالی از طریق راهنمای مندرج در سایت اقدام نمایند. کارشناسان آموزش موارد نقص را از طریق سامانه اعلام می نمایند.

  2. از دانشجویانی که مدارک آنان ناقص باشد یا وجوه شهریه را واریز نکرده باشند، تحت هیچ شرایطی ثبت نام به عمل نخواهد آمد. بارگذاری ناقص و اشتباه مدارک باعث تاخیر ثبت نام، غیبت در کلاسها و مستلزم مراجعه حضوری برای رفع نقص است.
  3. دانشجویان شهریه پرداز (پردیس خودگردان) که پس از واریز وجه شهریه، از تحصیل در پردیس منصرف شوند، چنانچه انصراف خود را قبل از 26 مهر 1404 تحویل آموزش دهند، فقط شهریه ثابت و هزینه خدمات آموزشی (مبلغ 1.000.000 ریال) از ایشان دریافت خواهد شد. در صورت تسلیم تقاضای انصراف از تحصیل پس از تاریخ 26 مهر، کل شهریه یک ترم و هزینه خدمات آموزشی از ایشان اخذ خواهد شد و وجهی به ایشان مسترد نخواهد شد. با پذیرفته‏‌شدگانی که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه خود را جابجا نمایند با همین روال رفتار می‌‏شود.
  4. با توجه به اینکه ثبت نام ها به صورت غیرحضوری انجام می‌‏گردد، اولا کلیه ثبت‌‏نام‏ها به‌صورت مشروط انجام می‏‌شود. ثانیا دانشجو متعهد می‏‌شود اصل مدارک را نیز در اولین زمانی که دانشگاه متعاقبا اعلام می‏‌نماید به دانشگاه تحویل دهد. چنانچه در مدارک بارگذاری شده و مدارک اصلی مغایرتی دیده شود، با دانشجو برابر ضوابط برخورد خواهد شد. لذا توصیه می‌‏شود مدارک درخواستی دقیق و به طور صحیح بارگذاری گردد. دانشجو موظف است با استفاده از راهنمای مربوطه به صورت روزانه تا حصول اطمینان از تایید مدارک خود، سامانه گلستان را کنترل نماید.
  5. جهت دریافت آخرین اطلاعیه‌‏ها ، آئین‏‌نامه‏‌ها و اخبار آموزشی دانشگاه هنر ضروری است در کانال @artedu ( تلگرام و ایتا) بلافاصله پس از مطالعه این اطلاعیه، عضو شوید. رفع اشکال موارد مرتبط با بارگذاری مدارک و ... که در هفته آتی احتمال بروز آن وجود دارد نیز از همین طریق اطلاع رسانی می‌شود.
  6. شروع کلاس‏ها به صورت حضوری بوده و از 26 مهر می باشد. (کلاس‌های دانشجویان پردیس در کرج برگزار خواهد شد. موارد بسیار استثناء حسب رشته اگر در تهران برگزار شود، توسط آموزش پردیس متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد).
  7. در صورت نیاز برای اخذ راهنمایی در خصوص مشکلات بارگذاری  مدارک و ثبت نام غیر حضوری مرتبط با سامانه گلستان از ساعت 9 تا 13 با تلفن‌های 02166728000 و 5-02166733401 (داخلی های 364 و 274) و پشتیبانی بابت سؤالات مرتبط با امور آموزشی ثبت نام با تلفن های 02166728000 و 5-02166733401 (داخلی های 266-267-275 ) تماس حاصل نمائید. پس از انجام ثبت‌نام و تایید آن، مراحل انتخاب واحد نیز بر اساس نظر مدیران گروه‌های آموزشی توسط ادارات آموزش دانشکده انجام شده و در صورت تایید مدارک می‌توانید با استفاده از راهنمای ثبت نام، انتخاب واحد خود را در روز 23 مهر در سامانه گلستان ملاحظه نمائید. لذا از تماس با آموزش کل در این خصوص جدا پرهیز شود.
  8. با توجه به اینکه دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته در بخش توضیحات شرایط دانشگاه‌ها، به صراحت به عدم امکان واگذاری خوابگاه اشاره نموده و داوطلب نیز با اطلاع و قبول این شرط، دانشگاه هنر را انتخاب نموده است، لذا در این خصوص با بخش آموزش و دانشجویی تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری نداشته باشید.
  9. قویا توصیه می‌شود با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه  تمامی آئین‌نامه‌های مرتبط با خود را دریافت و مطالعه فرمائید. مختصر آئین‌نامه‌های مرتبط با دوره کارشناسی ارشد نیز در فایل زیر قابل بهره‌برداری است:

 

 

آخرین ویرایش۱۴ مهر ۱۴۰۴

( ۷۴ )